
На якій яхті можна перетнути океан? Цим питанням рано чи пізно починає задаватися кожен яхтсмен, який мріє про подорожі по світу. На жаль, чіткої та точної відповіді на це питання просто не існує. Краща вітрильна яхта для океану у кожного своя, і частіше за все це та яхта, якою володіє сейлор. Існує безліч випадків, коли відважні капітани перетинали океани або навіть проходили навколосвітню подорож на яхтах, розміром з холодильник, маючи в наявності лише тісну каюту, в якій насилу поміститься половина шкіпера, а все ще було в таких капітанів — це мабуть спрага до пригод. Так що суперечки з цього питання йдуть вже не перший рік і не збираються припинятися.
Втім, мінімальний розмір океанської яхти може регулюватися встановленим міжнародним стандартом. Згідно з ним, клас A (океанічний) може отримати судно, що має водотоннажністю 3 тонни і більше. Для виконання цієї вимоги, в свою чергу, судно повинно мати довжину приблизно 9 метрів і більше.
Як вибрати яхту для океану?
Найбільш складне, проте і найважливіше, що варто брати до уваги при виборі човна для виходу в океан — це його технічні параметри та характеристики, а саме: габарити та розміри. На етапі вибору розміру морського судна багато хто робить масу помилок, які потім не найкращим чином випливають в різноманітні проблеми. Деякі зупиняють свій вибір на яхті, яка виявляється занадто великою для їх власних потреб. Габаритне судно, природно, набагато комфортніше для проживання, а обслуговування його складніше і вимагає більших затрат, аніж обслуговування меншого судна. Щоб впоратися з таким судном найімовірніше своїх власних рук уже не вистачить, і доведеться наймати професійну кваліфіковану команду екіпажу, а це вже й додаткові витрати, яких і так завжди не вистачає.
Але і маленька яхта, втім, не найкращий вихід з цієї ситуації. Подорож по океану потребує тривалого перебування на борту, що може перетворитися з часом в справжню біль в умовах тісних і незручних кают. При цьому для переходу океану потрібно ще й запастися ресурсами по максимуму, які теж потрібно кудись складувати для зберігання.
Можна назвати кілька особливо важливих моментів, які обов’язково необхідно враховувати при виборі розміру моторного або парусної яхти для здійснення океанічних подорожей:
- Комфортабельність роботи з вітрилами. Перетин океану — це постійний рух, під час якого природним чином доводиться проводити переоснащення вітрил і такелажу. Слід упевнитися в зручності даних маніпуляцій, щоб заміна вітрила посеред океану не стала окремою та раптовою пригодою.
- Зручність життя на борту. Приміщення яхти повинні мати всі необхідні пристосування для комфортного перебуванні на морському судні, тобто для життя, щоб відчувати себе навіть в океані як вдома, і не відволікатися на зайві незручності при переході.
- Безпека. Будь-яка яхта в першу чергу повинна відповідати вимогам безпеки, мати рятувальне оснащення та місця під розміщення техніки на екстрений випадок.
Сучасні мандрівники світом часто зупиняють свій вибір на середніх човнах довжиною 35-45 футів. Це найбільш оптимальний варіант судна по співвідношенню комфорт-зручність управління. Завдяки купі сучасної автоматики і пристосувань для управління судном з такою яхтою зможе впоратися і один чоловік при належному вмінні.
Яхта або катамаран?
Не менш важливим питанням є проблема вибору між однокорпусником і катамараном. Катамаран більш стійкий і надійний, і в разі пробоїн більш плавучий.
У той же час катамаран легко перевантажити вагою, та й проти хвилі судно поводиться набагато гірше. Також катамарани досить вимогливі в плані обслуговування.
Але важливим плюсом катамарана можна назвати його величезні в порівнянні з однокорпусною яхтою вільні простори, на яких вистачить місця для відпочинку та обслуговування. Тому вибір залежить в першу чергу від уміння управляти тим або іншим судном. В умілих руках будь-яка яхта буде відчувати себе добре і стане надійним засобом для океанічних переходів.
Що ще потрібно враховувати?
Розмір яхти також повинен вибиратися з урахуванням розміщення найбільш важливого обладнання. Серед таких досить громіздких, але корисних речей можна виділити опріснювач води і генератор.
Опріснювач морської води — це пристрій, без якого можна обійтися, але його наявність стане неймовірно гарним плюсом. Для його роботи потрібний гарний тиск, тому апарат займе чимало місця, але набагато менше, ніж кілька тонн запасених ємностей з чистою водою.
Генератор, в свою чергу, є строго обов’язковою річчю для покупки при виході в океан. Найчастіше на яхтах використовуються перевірені дизельні генератори енергії, але в такому випадку будуть потрібні великі запаси палива, якого багато не буває. Більш сучасним аналогом можна вважати сонячні панелі, гідрогенератори і інші альтернативні джерела. Сьогодні сонячними панелями оснащується все більше кораблів, так як вони стали більш доступними за ціною і є досить живучими.
Підводячи підсумки можна сказати, що від розміру човна для океану хоч і залежить багато, але далеко не все. Більш важливою річчю в даному випадку є оснащення корабля і вміння екіпажу.
Про те, як вибрати яхту для тихого океану або будь-якого іншого можна розповісти багато, але ідеальний варіант все одно у кожного буде свій. До даного питання варто підходити з відповідальністю, адже океан — не місце для помилок. У відкритих водах вам доведеться покладатися тільки на свої власні сили і на екіпаж, тому перед перетином океану звичайно не зайвим буде набратися досвіду мореплавання в суворих умовах.
